דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם כדאי לנהל הליכי הוצאה לפעול באופן עצמאי? 

מאת    [ 24/06/2012 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 2547 פעמים ]

החוק הישראלי אינו דורש שימוש בעורכי דין במהלך התנהלות מול משרדי ההוצאה לפועל. אדם פרטי רשאי לבחור לנהל בעצמו את התיק ישירות אל מול פקידי ההוצאה. התנהלות עצמאית בהליך דורשת הכרה יסודית של החוקים והתקנות בתחום והגשה של כל התצהירים והדוחות במועד הקבוע בחוק. עורכי דין הוצאה לפועל מלווים את החייבים והנושים מרגע פתיחת התיק ועד סגירתו. מעורבות של עורך דין מנוסה בהליך משרתת את טובת הלקוח.

מה עושים עורכי דין הוצאה לפועל?

בכל הליך של הוצאה לפועל החייב והנושה מתבקשים להגיש למשרד מסמכים, תצהירים של יכולת כלכלית וטפסים. ההחלטות בתיק מתקבלות בהתאם לתצהירים והטפסים, פירוט לא נכון של מידע עשוי להביא להחמרת המצב. כל טופס והסכם שנחתם בתהליך דורש בדיקה יסודית של עורך דין או יועץ משפטי. הליכי הוצאה לפועל קשים להתמודדות נפשית וכלכלית, עורכי הדין מספקים לחייב ולבני משפחתו תחושת ביטחון והכוונה מקצועית. 

עורכי דין הוצאה לפועל מסייעים לטפל בתיקים פתוחים ותיקים שנמצאים בהליכי סגירה וסיום. מעורבות של איש מקצוע בתהליך עשויה להפוך את הקערה על פיה ולשנות את יחסם של פקידי ההוצאה אל החייב. מיד עם תחילת השירות מדווח עורך הדין למשרדי ההוצאה לפועל על מעורבותו בתיק ומתחיל לפעול לביטול הגבלות על חשבון הבנק ויציאה מהארץ. 

אפשר להתמודד היום עם הליכי הוצאה לפועל, פתיחת תיק אינה מסמלת קשיים כלכליים לצמיתות. עורכי הדין מזרזים בעבור החייבים והנושים את סגירת התיק ואת התחלתה של תקופה חדשה ללא חובות ובעיות. במקרים מורכבים בהם נפתחים כנגד אדם אחד כמה תיקים הוצאה לפועל תמליץ על מעורבות של עורכי דין הוצאה לפועל לאיחוד התיקים והגנה על הנכסים הבסיסיים של החייב. 

איך לנהל הליכי הוצאה לפועל?

חייבים אשר מבקשים לנהל בעצמם את ההתנהלות אל מול משרדי ההוצאה יוכלו למצוא מידע וטפסים שימושיים באתר האינטרנט של ההוצאה לפועל. את התצהירים חשוב לקרוא היטב לפני הגשתם, שיתוף פעולה מלא עם פקידי ההוצאה וראש ההוצאה מבטיחים סיום מהיר ויעיל של ההליך.

בקשות מיוחדות להכרה במצב כלכלי קשה והסרת צווים של עיקול חשבון הבנק אפשר להגיש למשרדי ההוצאה בעזרת טפסים מיוחדים. במקרים בהם עורך הדין של הנושה מציע לחייב לחתום על הסדר פרטי ללא מעורבות של ההוצאה לפועל, כדאי להעביר את ההסכם לבדיקת עורך דין. 

התמודדות עם עיקולים

עיקולים של רכוש בהליכי הוצאה לפועל מקשים על החייב ועל בני משפחתו. עורכי דין הוצאה לפועל פועלים באופן מיידי לביטול העיקול ושמירה על רמת חיים סבירה בעבור החייב ובני משפחתו. הטלת הגבלות על חשבון הבנק ועיקול של נכסים ורכבים מקשים על החייב להמשיך לעבוד ולצאת מהמצב הכלכלי הקשה. עורכי הדין מצליחים לבטל את הצווים בעזרת הצגה נכונה של הנתונים.

המאמר נכתב בסיוע משרד דורה כהן ויצמן המתמחה בטיפול בתיקי הוצאה לפועל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב